Aktualizacja 27 stycznia 2021 Marcin Pawłowski
Ruszasz z nową kampanią w Google Ads lub planujesz optymalizacje istniejących reklam?
Z tego wpisu dowiesz się dlaczego warto wdrożyć śledzenie konwersji w AdWords.
Dlaczego potrzebuję tagu konwersji?
Tag konwersji jak sama nazwa wskazuje służy do zliczania pożądanych działań jakie ma wykonać odwiedzający, którego sprowadziła na stronę Twoja kampania.
Bez mierzenia konwersji i przypisania ich do odpowiedniej kampanii nie jesteś w stanie stwierdzić czy dane działania przynoszą realny zysk Twojej firmie.
Co mierzy tag konwersji?
Po prawidłowej instalacji możesz zmierzyć
- dokonane dzięki reklamie zakupy i ich wartość
- rezerwacje – np. wynajem lub wizyta w salonie
- ilość przesłanych formularzy
- rejestracje nowych użytkowników
Możesz mierzyć praktycznie każdą akcję użytkownika, która uruchomi tag konwersji.
Gdzie szukać tagu konwersji
Proces implementacji najlepiej zacząć od Google Tag Managera.
Wybieramy zakładkę Tagi a następnie przycisk Nowy Tag
Po kliknięciu w tag pojawia się kolejne okno:
Teraz przechodzisz do Twojego konta Google AdWords i wybierasz konwersję, którą ustawiłeś wcześniej lub robisz to teraz. Kolejność nie ma znaczenia.
Teraz przechodzimy do panelu konwersji i dodajemy nowe działanie, które chcemy zliczać w połączeniu z kampanią:
Konfigurujesz tag, wybierasz sposób zliczania konwersji, a na koniec otrzymujesz opcję implementacji
Dodajemy dane wygenerowane w panelu
Po wykonaniu tych czynności i wklejeniu wartości do tagu należy przejść do kolejnej czynności czyli wyboru triggera, który „odpali” nasz tag.
wybierasz typ triggera
Po wyborze triggera sprawdzamy czy tag pojawia się po wykonaniu wybranego wcześniej celu….i gotowe 🙂 Czekamy na dane w Google Analytics – pamiętaj żeby połączyć oba konta. Bez tego nie zobaczysz połączonych danych o konwersjach i ruchu na stronie.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w implementacji, wypełnij poniższy formularz lub wyślij maila: [email protected]
Zapraszam do współpracy.