Śledzenie konwersji AdWords

Aktualizacja 27 stycznia 2021 Marcin Pawłowski

Ruszasz z nową kampanią w Google Ads lub planujesz optymalizacje istniejących reklam?

Z tego wpisu dowiesz się dlaczego warto wdrożyć śledzenie konwersji w AdWords.

Dlaczego potrzebuję tagu konwersji?

Tag konwersji jak sama nazwa wskazuje służy do zliczania pożądanych działań jakie ma wykonać odwiedzający, którego sprowadziła na stronę Twoja kampania.

Bez mierzenia konwersji i przypisania ich do odpowiedniej kampanii nie jesteś w stanie stwierdzić czy dane działania przynoszą realny zysk Twojej firmie.

Co mierzy tag konwersji?

Po prawidłowej instalacji możesz zmierzyć

  • dokonane dzięki reklamie zakupy i ich wartość
  • rezerwacje – np. wynajem lub wizyta w salonie
  • ilość przesłanych formularzy
  • rejestracje nowych użytkowników

Możesz mierzyć praktycznie każdą akcję użytkownika, która uruchomi tag konwersji.

Gdzie szukać tagu konwersji

Proces implementacji najlepiej zacząć od Google Tag Managera.

Wybieramy zakładkę Tagi a następnie przycisk Nowy Tag

wybór tagu konwersji w gtm
tag konwersji AdWords w Google Tag Manager

Po kliknięciu w tag pojawia się kolejne okno:

pola parametrów w tagu konwersji google ads
wypełniasz dane pobrane z konta AdWords

Teraz przechodzisz do Twojego konta Google AdWords i wybierasz konwersję, którą ustawiłeś wcześniej lub robisz to teraz. Kolejność nie ma znaczenia.

wybór konwersji w panelu AdWords

Teraz przechodzimy do panelu konwersji i dodajemy nowe działanie, które chcemy zliczać w połączeniu z kampanią:

konwersje w witrynie google ads
w tym przypadku wybieram konwersje w witrynie

Konfigurujesz tag, wybierasz sposób zliczania konwersji, a na koniec otrzymujesz opcję implementacji

wybieramy Google Tag Manager

Dodajemy dane wygenerowane w panelu

ID i etykieta (label) muszą pojawić się w tagu GTM

Po wykonaniu tych czynności i wklejeniu wartości do tagu należy przejść do kolejnej czynności czyli wyboru triggera, który „odpali” nasz tag.

wybierasz typ triggera

tag trigger w gtm

Po wyborze triggera sprawdzamy czy tag pojawia się po wykonaniu wybranego wcześniej celu….i gotowe 🙂 Czekamy na dane w Google Analytics – pamiętaj żeby połączyć oba konta. Bez tego nie zobaczysz połączonych danych o konwersjach i ruchu na stronie.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w implementacji, wypełnij poniższy formularz lub wyślij maila: [email protected]

Zapraszam do współpracy.

W polach wyboru zaznacz jedną lub kilka usług, którymi jesteś zainteresowany/a. Adres email, nr telefonu i adres www Twojej strony są wykorzystane jednorazowo jedynie w celu przygotowaniu oferty.